BMW’nin 2008 yılında yeni modelini piyasaya sürüp bulunduğumuz tarihe kadar ufak makyajlarla güncellediği üst sınıf temsilcisi 7 serisi, testlerdeki görüntülerinin ardından ilk kez kamuflajsız olarak yakalandı.
Otomobilin dış tasarımında kendinden küçük kardeşlerinin etkileri göze çarpıyor. BMW’nin 3 serisiyle diğer otomobillerine de yaymaya başladığı “farlarla birleşen ön ızgara” tasarımı bu seri itibariyle bu otomobilde de görülecek gibi duruyor. Bununla beraber BMW’nin lazer teknolojisini de kullandığı ön farlar daha sportif bir görünüm taşıyacak şekilde kısılmış ve otomobil artık dikiz aynalarında daha ciddi bakışlara sahip olacak gibi. Aracın ön tamponu da makyajlanan 6 Serisi’yle büyük benzerlik taşırken otomobilin arka tasarımında genişletilmiş ve yine kısılmış stoplar otomobilin yere daha sağlam bastığı yönünde sportif bir izlenime sahip olmuş.
Otomobilin iç mekanı yine kardeşleriyle benzer çizgileri paylaşmaktan kurtulamamış. Kurtulamamış diyorum çünkü BMW’nin Mercedes S Sınıfı’ndan imaj olarak geri kaldığı bu alanda bu otomobili kardeşlerine benzetmekten ziyade belki de biraz farklılaştırması gerekiyor. Mercedes, S Sınıfı’nı yeniliklerinin büyük kısmını ve hatta yeni tasarım akımlarını tanıttığı premium modeli olarak tutarken BMW bu yenilikleri daha küçük otomobillerinde göstermekten çekinmiyor.
Bu seride de durum değişmeyecek gibi: BMW’nin iç mekanı alışıldık -ve benim çok beğendiğim- şekilde yine klasik, güzel ve sade BMW çizgilerini taşısa da dikişler ve metal aksamla daha da güzelleştirilmiş direksiyon ve sürücü ve yolcunun kullanımına açılmış dokunmatik ekranlar haricinde “kardeşlerinin daha genişi” olmaktan çok öteye geçmemiş gibi. Aynı karşılaştırmayı Mercedes’te yaptığınız zaman ardışık seriler S ve E arasında dahi önemli farklılıklar göze çarpıyor (solda S, sağda E Serisi):
Aracın bu seride BMW’nin yeni şasi sistemiyle 200 kg kadar hafifleyeceği ve resmi olarak açıklanmasa da 260 beygir gücünde 2 litre 4 silindirli, 360 beygir gücünde 6 silindirli, 460 beygirlik V8 ve 600 beygir gücünde 6,6 litrelik benzinli bir V12 ile satışa sunulması beklenirken 275 ve 400 beygir güçlerinde dizel ve hibrit seçeneklerinin de olacağı söylenenler arasında.
Otomobilin lansman tarihiyle ilgili henüz bir bilgi yok.