McLaren, Ferrari’nin 3 hafta önce yaptığı 488GTB hamlesine 650S’i pist odaklı 675LT’ye güncelleyerek karşılık verdi.
Firmanın tarihinde bundan önceki Long Tail (LT – uzun kuyruk) modeli; McLaren F1 GTR ’97 Long Tail‘da olduğu gibi 675LT de 650S’e göre 100kg hafifletilerek pist için daha performanslı hale getirilmiş.
Tasarımcılar 650S’in kendinden önceki MP4/12C ile P1’in bir karışımı olan tasarımının üzerine yarış odaklı birkaç öğe ekleyerek geliştirmeye dayalı bir tasarım anlayışını benimsemişler. Pist kullanımını hedefleyen diğer otomobillerde olduğu gibi önde splitter, yan etekler ve arkada büyük difüzör aracın alt hava akımını kontrol ediyor. Yan aynalarda, hava girişlerinde ve bahsettiğim parçalarda karbonfiber kullanılarak bu kısımlar dikkat çekici hale getirilmiş.
İç mekanda kontrollerin bir kısmı sürücü kapısında konumlandırılırken 3 kollu direksiyon simidinin arkasında ortada devir göstergesi bulunuyor. Yarış tipi sabit koltukların yer aldığı ortamda karbon fiber ve alkantara deri bol bol kullanılmış. Orta konsolun arkası boş bırakılmış ve otomobilin ilk amacı bu olmasa da sürücü ve yolcunun dizleri için rahat bir alan yaratılmış.
Araçta kabinin arkasında bulunan 3,8 litre hacmindeki turbo V8, 650S’teki motora göre parçalarının %50’ye yakını değiştiği için M838TL şeklinde yeni bir kod ismi almaya hak kazanmış. 675 beygir güç ve 700Nm tork üreten motor 1.230kg ağırlığındaki bu performanslı otomobili 0’dan 100’e 2,9 saniyede ulaştırırken 0-200km/sa hızlanması da 7,9 saniyeyle 488 GTB’nin 8,3 saniyelik süresinden daha iyi bir değere ulaşmış. Azami hız ise 330km/sa. Kullanılan 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman gücü arka tekerleklere iletiyor.
675LT önümüzdeki hafta Cenevre Fuarı’nda görücüye çıkacak.