Jaguar orta-üst sınıftaki temsilcisi XF’i 2016 yılına hazırlıyor.
Sınıfında BMW 5 ve Mercedes E gibi dişli rakipleri bulunan otomobil sportif ve dolgun hatlara sahip ve bununla birlikte 190kg kadar hafiflemiş. Öncekine göre 3 mm alçalıp 7mm de kısalan XF buna rağmen 51mm artan aks aralığıyla arkada yolculara daha fazla alan sunmayı hedefliyor.
Sportif versiyonu XFS ile tanıtılan araç öncekine göre görsel olarak büyük farklılık taşımıyor. Öndeki havalandırmalar çapraz ızgaralarla sportif bir görünüme sahip olurken kızgın bakışlı farlar LED’li gündüz farlarını da içeriyor. Arkaya doğru sabit bir şekilde ükselen bel çizgisinin sonrasında arkada çift egzoz çıkışı ve LED’lerle şekil verilmiş ince şekilli stoplar mevcut.
XF’in içi de oldukça sade olmakla birlikte aynı gruptaki kuzeni Range Rover’larla benzerlik gösteriyor. Son derece sofistike görünüme sahip ortamda dikişleri açık renkle vurgulanmış deri koltuklar, yuvarlak göbekli 3 kollu direksiyon simidi bulunurken göğüste 10.2 inçlik dokunmatik ekran (12,3 inç opsiyonel) ve altında havalandırma kontrolleri bulunuyor. Kontak açılınca ortaya çıkan vites kolu da unutulmamış.
Araçta grubun 2 litre hacimli turbo dizel motoru iki farklı versiyonuyla sunuluyor. Bu motorların değerleri 167 beygir ve 380Nm ve 180 beygir ve 430Nm olurken düşük güçte versiyonun tüketimi 4 litre/100km, CO2 salınımı 104g/km olarak belirtilmiş.
Diğer motor seçeneği ise 300 beygir güç ve 700Nm torka sahip 3 litre hacimli bir dizel V6. İlk 2 dizel motor 6 ileri manuel veya opsiyonel olarak 8 ileri otomatik şanzımanla gelirken bu motor direkt otomatik şanzımanla sunuluyor.
Benzinli tarafında kullanılan motor supercharger’lı 3 litre hacmindeki V6. 380 beygir güç ve 450Nm tork üreten bu motor da otomatik şanzımanla birlikte geliyor.
Otomobilin ayrıntılı bilgilerine 1 Nisan’dan itibaren ulaşmak mümkün olacka.