McLaren 570S‘i en ulaşılabilir modeli olarak duyurmasının ardından çok geçmeden “Sports Series” adını verdiği seriye ait başka bir otomobille karşımızda.
570S’le aynı tasarıma sahip otomobil “en ulaşılabilir” olsa da karbonfiber eklentiler, sportif detaylar ve agresif unsurlarla gerçek bir spor otomobil olmanın hakkını veriyor. Ki birazdan vereceğimiz performans verileriyle de çok değil en fazla iki kuşak öncesinin en üst seviye modelleriyle aynı performansa sahip olduğunu göreceğiz. Önde markanın yüzü haline gelen alt kısmı kıvrımlı ve hava girişleriyle birleşen farların yanında basık ön kaput ve coupe formu gereği dalgalı bel çizgisine sahip otomobilde motor hatlarının da seçildiği bir motor kapağı ve yukarı açılır kapılar mevcut. Arka kısım ise koyu renkte hazırlanmış ve yine ön farlara benzer kıvrımlı stoplarla altta çok agresif bir difüzör bulunuyor.
Ön koltukların arkasındaki motor aynı 570S’te olduğu gibi 3,8 litre hacminde çift turbolu bir V8. Gücünü isminde taşıyan 540 beygirlik bu otomobil bu gücü 7.500 devirde sunarken 3.500-6.500 d/d aralığında da 540Nm tork değerine sahip. 570S’te de bulunan MonoCell II kodlu şasinin kullanıldığı 1.311kg kuru ağırlıktaki araç 0-100km/sa hızlanmasını 3,5 , 0-200’ünü ise 10,5 saniyede tamamlarken azami hız da 320km/sa olarak verilmiş. Artık markaların daha makul otomobilleri için sağladıkları bu değerlerin 10 sene öncesinin üst seviye sporlarıyla denk olduğunu bir kere daha hatırlatmakta yarar var. Start-stop sistemiyle birlikte 100km’de karma olarak 9,2 litre benzin tüketen 540C’nin CO2 salınımıysa abisi 570S gibi epey yüksek: 258g/km. Araçta 7 ileri vitesli SSG sıralı yarı otomatik şanzıman gücü 20 inç çapındaki arka tekerleklere aktarırken ön tekerlekler ise 19″ ölçülerinde seçilmiş.
Bugün başlayacak olan Şangay Otomobil Fuarı‘nda gösterimi yapılacak olan model İngiltere’de 126.000£ minimum fiyatla satılacak.